.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آخرین آمار مبتلايان به آنفلوآنزاي A در کشور

شمار مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع Aدر کشور بر اساس اعلام وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي به هزار و 194نفر رسيد.

دکتر" محمد مهدي گويا" رييس مرکز مديريت بيماريهاي وزارت بهداشت در گفت و گو با ايرنا با بيان اين مطلب افزود: 16نفر نيز بر اثر اين بيماري فوت کرده اند.

وي ، بيشترين تعداد مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع Aرا در شهرهاي سيستان و بلوچستان ، اراک ، قم بيان کرد و اظهار داشت : تاکنون دانش آموزي از اين شهرها بر اثر بيماري فوت نکرده اند.
گويا تصريح کرد:براساس دستورالعمل پيشگيري از آنفلوآنزاي نوع Aويژه دانش آموزان که توسط وزارت بهداشت به مدارس ابلاغ شده ، در صورتي که 15درصد دانش آموزان يک کلاس دچار اين بيماري شده باشند، آن کلاس تعطيل مي شود.

وي تاکيد کرد: هدف وزارت بهداشت اين نيست که مدارس را به خاطر شيوع بيماري تعطيل کند زيرا آنفلوآنزاي نوع Aبا رعايت بهداشت فردي و استراحت يک هفته اي قابل درمان است .
به گفته وي ، فقط کساني که دچار بيماريهاي ريوي ، قلبي ، تنفسي و ساير بيماريهاي مزمن باشند اگر به آنفلوآنزاي نوع Aمبتلا شوند احتمال خطر مرگ براي آنان بيش از ساير افراد عادي جامعه است .

اين مقام مسوول در وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: شيوع اين بيماري مختص کشورمان نيست و بصورت يک همه گيري در سراسر جهان گسترش يافته است و ما نبايد ايجاد نگراني و وحشت در بين مردم کنيم .

گويا مجددا توصيه کرد دانش آموزان حتما از دست دادن ، روبوسي و تماس چهره به چهره با افراد سرماخورده خودداري و از صابون و دستمال شخصي در مدرسه به همراه داشته باشند.
بر اساس گزارش سازمان جهاني بهداشت تاکنون بيش از چهار و 500 نفر در دنيا به آنفلوآنزاي نوع Aمبتلا شده اند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.